F.A.Q.

De antwoorden op veel gestelde vragen vind
je op deze pagina.
Antwoorden op veel gestelde vragen
Algemeen
  1. Wat is de minimale leeftijd om een concert te kunnen bezoeken?

    Indien je nog geen 16 jaar bent, raden wij je aan om samen met iemand te gaan die 18 jaar of ouder is.

    Ook adviseren we je om oordopjes te gebruiken tijdens een concert. In de toiletten in Ziggo Dome vind je automaten met oordopjes.
  2. Kan ik de zaal in en uit lopen tijdens de show?

    Je kunt vanuit de zaal wel richting de foyer, maar je kunt niet helemaal naar buiten en weer terug naar binnen.
  3. Is het sta-gedeelte ingericht in vakken?

    De inrichting van de zaal is afhankelijk van het evenement dat plaatsvindt. Deze wordt bepaald door de betreffende organiserende partij.
  4. Hoe laat gaan de deuren open?

    Dit verschilt per concert of evenement. Check voor meer informatie hierover de website van de organisator of de aanvangstijd zoals - onder voorbehoud - aangegeven op deze website.
  5. Wat zijn de huisregels?

    De huisregels kun je hier vinden.
  6. Mag er gerookt worden in de zaal?

    Nee, in het gebouw mag niet worden gerookt met uitzondering van de aangegeven rookruimtes.
  7. Mag ik een camera mee de zaal in nemen?

    Dat verschilt per evenement. Voor de meeste reguliere avondshows en -concerten geldt dat "gewone huis-tuin- en keukencamera's" worden toegestaan. Hiermee wordt bedoeld niet-professionele camera's en camera's zonder verwisselbare lenzen. Het is echter altijd aan de band zelf of het publiek tijdens het evenement foto's mag maken. Het kan voorkomen dat op de dat/avond zelf door de organisator besloten wordt dat camera's niet worden toegelaten. Men zal je hier dan bij de ingang op attenderen en er bestaat dan meestal de mogelijkheid om je camera dan bij de security achter te laten en na afloop van het evenement hier weer op te halen.
    Om er zeker van te zijn of je bij het evenement wat je gaat bezoeken jouw camera mee mag brengen, raden we je aan om altijd even op de website van de organisator van het betreffende evenement te checken wat zij hanteren als regel hieromtrent.
  8. Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

    Nee, zelf meegebrachte consumpties worden niet toegestaan. Neem vooraf contact met ons op in het geval van speciale diëten of allergieën.
  9. Is er openbaar vervoer op loopafstand?

    Ja, het is ongeveer tien minuten lopen vanaf station Bijlmer ArenA. Meer informatie over de bereikbaarheid van Ziggo Dome kun je hier vinden.
  10. Tot hoe laat gaat er openbaar vervoer?

    Zie voor actuele aankomst- en vertrektijden de 9292 ov planner.
  11. Waar vind ik een plattegrond met stoelnummers?

    Op de website van de ticketverkooporganisatie kun je een plattegrond vinden.
  12. Kan ik gaan zitten waar ik wil?

    Nee, kaarten voor zitplaatsen worden op stoelnummer verkocht.
  13. Is er een voorprogramma?

    Indien er een voorprogramma bekend is, geven we dit aan bij het betreffende concert of evenement op deze website. Je kunt ook de website van de organisator checken voor de laatste updates.
  14. Hoe laat is een concert afgelopen?

    Dat verschilt per evenement. Check de website van de organisator van het betreffende evenement. Voor reguliere avondshows en -concerten raden we aan rekening te houden met een maximale eindtijd van ca. 23.00 uur (behoudens uitloop en evt. toegiften). Zodra er meer bekend is over het tijdschema, dan plaatsen wij deze informatie op de betreffende evenementenpagina in onze agenda. Op de avond van het evenement wordt het tijdschema ook gecommuniceerd - voor zover bij ons bekend - op de schermen in het publieksgebied.
  15. Is er een pauze tijdens het evenement?

    Dat verschilt per evenement. Check de website van de organisator of van het betreffende evenement.
  16. Organiseren jullie ook ‘meet-and-greets’ met de artiest?

    Nee, dat doen wij niet. In enkele gevallen worden ontmoetingen met de artiest georganiseerd door de concert- of evenementorganisator.
  17. Kan ik posters of flyers toegestuurd krijgen?

    Nee, niet via ons. Wij hebben geen posters of flyers van evenementen beschikbaar.
  18. Hoe kan ik op de hoogte blijven van evenementen die in Ziggo Dome plaats zullen vinden?

    Via onze agenda kun je op de hoogte blijven van evenementen die in Ziggo Dome plaats zullen vinden. Ook kun je het nieuws volgen via social media zoals Twitter en Facebook.
  19. Kan mijn dochter van onder de 16 jaar begeleiding op locatie krijgen?

    Nee, voor begeleiding dien je zelf te zorgen.
  20. Kan ik een hotelkamer boeken in het naastgelegen hotel?

    Momenteel nog niet, maar er zijn wel een aantal hotels in de buurt die je graag verwelkomen: zie de pagina overnachten.
  21. Zijn er kluisjes aanwezig?

    Er zijn op de begane grond lockerruimtes aanwezig met kluisjes, die je voor € 2,- kunt gebruiken. De afmeting van een kluisje is 50 x 23,5 x 25,5 cm.
  22. Is er een garderobe en hoeveel kost dit?

    Ja, in de Ziggo foyer is een garderobe waar je gratis je jas kunt ophangen.
  23. Kan ik vooraf een hapje eten?

    Jazeker, binnen Ziggo Dome kun je - vanaf dat de deuren open zijn - terecht bij de foodoutlets van bij La Place voor belegde broodjes en diverse snacks. Wil je uitgebreider en in een restaurant iets eten; boven de entree van Ziggo Dome kun je dineren bij restaurant BEAT, en in de omgeving van Ziggo Dome vind je nog meer eetgelegenheden: van snelle snacks tot Japanse sushi. Meer tips vind je hier en hier.
  24. Is het gebouw ook toegankelijk voor bezoekers met een lichamelijke beperking?

    Iedereen is welkom in de Ziggo Dome. En daarom vinden wij het belangrijk dat het gebouw voor iedereen toegankelijk is. Meer informatie is te lezen op de toegankelijkheid pagina.
Consumptiemunten
Alle informatie omtrent consumptiemunten vind je op de 'betalen' pagina.


Kaarten
  1. Wat is een veilig kaartverkoopadres?

    Op onze website kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement. Klik hier op, en je zult meer informatie over de officiële kaartverkooppunten vinden. Een overzicht van betrouwbare kaartverkoopadressen vind je op de website ‘weet waar je koopt’.
    Let op: per evenement is er altijd maar 1 officieel verkooppunt.
  2. Kan ik ook kaarten in een winkel kopen?

    Dat verschilt per evenement. Op onze website kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement. Klik hier op, en je zult meer informatie over de officiële kaartverkooppunten vinden.

    Een overzicht van betrouwbare kaartverkoopadressen vind je op de website ‘weet waar je koopt’.
  3. Verkopen jullie ook kaarten aan de deur?

    Dat verschilt per evenement. In enkele gevallen kun je de laatste kaarten kopen bij het Ticket Office voor de entree van de Ziggo Dome. Dit is echter alleen mogelijk wanneer het evenement niet is uitverkocht. De organisator van het evenement kan ervoor kiezen om de laatst beschikbare kaarten in het Ticket Office te verkopen. Kaartverkoop vindt dan enkel plaats op de dag van het evenement zelf vanaf ca. anderhalf uur voordat de deuren openen (deze tijd staat vermeld bij het betreffende evenement in onze agenda onder 'Zaal open').
  4. Hoe kan ik zien of mijn kaart origineel en dus geldig is?

    Het is aan kaarten niet te zien of ze geldig zijn. Ze kunnen het juiste logo dragen en voorzien zijn van allerlei veiligheidskenmerken, maar toch ongeldig zijn.

    Een van de officiële bedrijven die kaarten verkoopt is Ticket Service Nederland (TSN). TSN kan de echtheid van kaarten die je bij andere partijen (zwarthandelaren, particulieren) koopt niet garanderen. TSN adviseert om je tickets uitsluitend via de erkende verkoopkanalen te kopen: www.ticketmaster.nl, Free Record Shops, de grotere VVV’s, de bekende voorverkoopadressen of via 0900-3001250 (45cpm).
  5. Hoe weet ik wanneer de voorverkoop begint?

    Indien de voorverkoop nog niet is gestart, vermelden we bij het concert of evenement op onze website de datum waarop de voorverkoop zal starten. Ook op de website van de concert- of evenementorganisator kun je de voorverkoopdatum vinden.
  6. Kan ik online kaarten kopen voor een rolstoelplek?

    Ja, afhankelijk van de organisator kun je in de meeste gevallen kaarten kopen voor een rolstoelplek. Bij het bestellen van tickets kun je dit aangeven, en daarmee een plaats op het invalidenplatform reserveren.
  7. Jullie verwijzen voor tickets soms naar Live Nation, maar vervolgens kom ik terecht bij Ticketservice. Is dit veilig?

    Ja. De kaartverkoop van Live Nation evenementen verloopt via het systeem van Ticket Service / Ticketmaster (www.ticketmaster.nl).
  8. Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

    Neem contact op met de kaartverkooporganisatie bij wie je je kaarten hebt gekocht.
Zaal & akoestiek
  1. Hoe komt goed geluid tot stand?

    Verschillende elementen bepalen het geluid:

    • de akoestiek van de concertzaal
    • de geluidsinstallatie
    • de stem van de artiest(en)
    • de geluidstechnici

    Met de akoestiek in Ziggo Dome is vanaf het begin rekening gehouden. Tijdens de bouw zijn van plafond tot tribune, van stoelen tot wanden speciale voorzieningen getroffen om een uitstekende akoestiek te realiseren.

    Op de overige elementen heeft Ziggo Dome geen invloed. De geluidsinstallatie varieert in merk en grootte per concert: deze wordt door de (crew van) de artiest of band meegebracht en in elke tourlocatie gebruikt. Ook de geluidstechnicus, die verantwoordelijk is voor de sterkte en afstemming van alle door de artiest of band geproduceerde geluiden, toert mee met de artiest of de band. Voor de artiest(en) is het van belang om de microfoons en andere apparatuur op het podium goed te hanteren. Wanneer al deze elementen kloppen, is er sprake van goed geluid.
  2. Hoe hard staat het geluid?

    De Ziggo Dome verricht metingen aan de geluidsniveaus tijdens evenementen en hanteert hiervoor de uitgangspunten van het Convenant preventie gehoorschade muzieksector.
  3. Hoe hoog is het podium in Ziggo Dome?

    Ziggo Dome werkt niet met een vaste podiumopstelling, dit wordt door de artiest bepaald. Ziggo Dome adviseert altijd een podiumhoogte van 2 meter (bij een evenement waarbij het publiek op de zaalvloer staat) om de zichtlijnen te optimaliseren, maar de uiteindelijke beslissing is aan de organisator van het concert of evenement.
  4. Waarom hangen er wel/geen videoschermen?

    Het is mogelijk om in Ziggo Dome videoschermen op te hangen. Artiesten en bands bepalen zelf of dit gewenst is; die keuze ligt bij de artiest en het management van de artiest.
  5. Wie bepaalt de zichtlijnen?

    De zichtlijnen worden door een organisator van een concert of evenement bepaald, niet door Ziggo Dome. Op basis hiervan organiseert een organisator de kaartverkoop.