Wij kunnen ons voorstellen dat je benieuwd bent hoe alle coronamaatregelen worden gehanteerd bij een bezoek aan de Ziggo Dome. Hieronder lees je hoe wij bij de Ziggo Dome onze customer journey coronaproof hebben gemaakt en zo tot 3.000 bezoekers veilig kunnen verwelkomen.
Binnenkomst
Bezoekers worden gedoseerd binnen gelaten bij de entreedeuren. Bij de entree worden door medewerkers achter plexiglas de tickets gescand en wordt er gevraagd om het resultaat van de online gezondheidscheck te laten zien. Aan de hand van een aantal vragen wordt online direct de gezondheid gecheckt van de bezoeker, dit proces dient uiteraard op de dag van het event te worden uitgevoerd. Wanneer de gezondheidscheck nog niet online is uitgevoerd wordt deze mondeling gedaan. Op basis hiervan wordt de bezoeker toegang verleend tot de venue.
Routing in het gebouw
Door de gehele Ziggo Dome is nagedacht over een setting waarbij we 1,5 meter afstand houden van elkaar. Dit begint al op het voorplein met een route aanduiding en aangegeven opstelplaatsen. Eenmaal binnen in de Ziggo Dome, opgedeeld in verschillende zones, wordt de bezoeker langs alle faciliteiten geleid door middel van een circulaire route, welke kruisend verkeer voorkomt. Deze route wordt aangegeven met duidelijke signage in het gehele gebouw.
De toiletten in de Ziggo Dome worden genderneutraal ingezet. Op de begane grond hebben we een aparte ingang en uitgang bij de toiletten kunnen creëren en ook hier de circulaire routing kunnen toepassen.
Placering
In de Ziggo Dome werken we uitsluitend met een seated setting in de zaal. Hiermee kunnen we een veilige afstand tussen bezoekers garanderen. Ook hier zorgt de circulaire routing dat iedere bezoeker altijd op een veilige manier bij zijn/haar zitplaats kan komen.
De zitplaatsen zijn zo ingericht dat er altijd 1,5 meter afstand gehouden wordt tussen verschillende huishoudens. Dit wordt gewaarborgd door minimaal 2 stoelen vrij te houden tussen ieder huishouden en altijd één rij stoelen leeg te laten tussen 2 rijen met bezoekers.
Extra hygiëne
Er is extra aandacht voor hygiëne in de Ziggo Dome. Zo zijn er meer dan 50 punten met desinfectiepalen verspreid door het gebouw waar bezoekers hun handen kunnen desinfecteren. Daarnaast worden toiletten en contactpunten extra schoon- gemaakt gedurende het evenement.
Horeca
Wij werken uiteraard geheel volgens het horecaprotocol. Op de plekken waar medewerkers in contact komen met bezoekers zijn plexiglasschermen geplaatst en alleen contactloos per pin betalen is mogelijk. Dit om fysiek contact zo veel mogelijk te voorkomen.
Door de getroffen maatregelen zijn enkele faciliteiten niet beschikbaar in de Ziggo Dome. Meer informatie hierover lees je hier.
Hopelijk tot snel in de Ziggo Dome!