menu
Waar zoek je naar?
Suggesties:

Events

2 Resultaten
Helaas geen events gevonden.

    Nieuws

    2 Resultaten
    Helaas geen nieuwsberichten gevonden...

      F.A.Q.

      De antwoorden op veelgestelde vragen vind je op deze pagina. Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op, via het contactformulier.

      Corona
      Ga je binnenkort naar een concert of evenement in de Ziggo Dome, of ben je nieuwsgierig naar de maatregelen die gelden? Dan vragen we je om onderstaande FAQ goed door te lezen en na te leven. Deze maatregelen zijn gebaseerd op de richtlijnen die wij ontvangen vanuit de Rijksoverheid en worden bij wijzigingen bijgewerkt. Houd daarom deze pagina en die van de desbetreffende concertorganisator goed in de gaten zodat je op de hoogte bent van de laatste updates.
      1. Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig om een evenement in de Ziggo Dome te bezoeken?

        Op dit moment hebben bezoekers vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs nodig om evenementen in de Ziggo Dome te bezoeken. Dit toegangsbewijs kun je via de CoronaCheck-app of coronacheck.nl aanmaken met:

        • Met een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud van een van de Testen voor toegang testlocaties (www.testenvoortoegang.nl). Momenteel is deze test gratis;
        • Een vaccinatiebewijs;
        • Een herstelbewijs van maximaal 6 maanden oud.

      2. Hoe werkt het coronatoegangsbewijs?

        Om toegang te krijgen tot evenementen in de Ziggo Dome moet je naast je toegangsticket ook je coronatoegangsbewijs in de CoronaCheck-app of op papier laten zien. Let op: een printje van je testuitslag is niet geldig als coronatoegangsbewijs.

        Met de CoronaCheck-app zet je jouw negatieve testuitslag om in een coronatoegangsbewijs met QR code die kan worden gescand bij de ingang. Dit doe je met de ophaalcode die bij je negatieve testresultaat ontvangt. Ook kun je, na volledige vaccinatie en het hebben van een vaccinatiebewijs in de Coronacheck app, een coronatoegangsbewijs aanmaken.

        Je laat vervolgens je QR-code scannen bij de ingang. De geldigheid van het coronatoegangsbewijs wordt gecontroleerd in combinatie met je ID-bewijs. Is je QR-code geldig? Dan mag je naar binnen. Let op: je kunt maar voor één persoon een coronatoegangsbewijs in de CoronaCheck-app laten zien. Iedere bezoeker heeft dus een eigen telefoon met de app nodig.

        Let op:
        • Zonder een officiële QR-code, geprint (coronacheck.nl/print) of op je telefoon, mogen we je niet naar binnen laten. Papieren vaccinatiebewijzen, het gele boekje of andere documentatie is niet geldig als Coronatoegangsbewijs. We hebben hiervoor echt de QR-code nodig;
        • Neem je ID (rijbewijs, ID kaart of paspoort) mee! Een bankpas of kopie/foto van je ID op je telefoon is niet geldig;
        • Indien je bent gevaccineerd, zorg er dan voor dat je beide vaccinaties toevoegt in de CoronaCheck App. Dit kun je doen met behulp van je DigiD. Je moet ook zelf je tweede vaccinatie toevoegen, dit gebeurt niet automatisch;
        • Check voordat je naar de zaal gaat of je Nederlandse QR-code werkt op je telefoon;
        • Het advies is om de code in de CoronaCheck-app thuis alvast aan te maken. De app kan de code vervolgens opslaan. Een internetverbinding bij de toegang van jouw locatie is daarom niet noodzakelijk;
        • Zorg ervoor dat de tijd van je telefoon automatisch staat ingesteld. Indien je de tijd handmatig hebt ingesteld kan deze mogelijk niet overeenkomen met de daadwerkelijke tijd, wat ervoor kan zorgen dat er een rood scherm verschijnt bij het scannen van je QR-code.

        Meer informatie vind je via www.coronacheck.nl of neem contact op met de CoronaCheck Helpdesk via 0800-1421 of helpdesk@coronacheck.nl. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08.00 tot 20.00 uur.

      3. Is het gele boekje geldig als toegangsbewijs?

        Nee, alleen een toegangsbewijs in de CoronaCheck-app middels een QR-code (of een geprinte versie daarvan) is geldig.

      4. Is een printje van de QR-code geldig als toegangsbewijs?

        Een bewijs op papier is handig als je geen smartphone hebt. Je kunt via deze link direct een geprinte versie downloaden. Telefonisch kun je via 0800-1421 o.v.v. je BSN een geprinte versie van de QR-code opvragen. Er kan een paar dagen overheen gaan voordat je je print per post ontvangt wanneer je het telefonisch aanvraagt, hou daar rekening mee.

      5. Is een rijbewijs een geldig ID?

        Ja een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs is een geldig ID-bewijs in Nederland.

      6. Ik heb geen smartphone/CoronaCheck-app, wat nu?

        Heb je geen smartphone? Dan kun je via deze link een coronatoegangsbewijs maken dat je kunt uitprinten. Telefonisch kun je via 0800-1421 o.v.v. je BSN een geprinte versie van de QR-code opvragen. Er kan een paar dagen overheen gaan voordat je je print per post ontvangt wanneer je dit telefonisch aanvraagt, hou daar rekening mee.

        Meer informatie vind je via www.coronacheck.nl of neem contact op met de CoronaCheck Helpdesk via 0800-1421 of helpdesk@coronacheck.nl. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08.00 tot 20.00 uur.

      7. Heb ik internet nodig om mijn QR-code te laten controleren?

        Het scannen aan de deur kan zonder internet. Wel heb je minimaal één keer per dag internetverbinding nodig om een configuratie van de app op te halen. Alle informatie over het gebruik van CoronaCheck Scanner is te vinden op deze pagina.

      8. Ik ben gevaccineerd, moet ik dan nog steeds een test voor toegang doen?

        Als je volledig gevaccineerd bent en je gegevens zijn beschikbaar in de CoronaCheck-app, kun je ook een coronatoegangsbewijs maken. Dan is een test niet nodig. Mocht dat nog niet kunnen in jouw geval dan is een test wel noodzakelijk voor een coronatoegangsbewijs.

        Kijk voor meer informatie op www.testenvoortoegang.nl.

      9. Hoe kan ik als bezoeker uit het buitenland (binnen Europa) een coronatoegangsbewijs verkrijgen?

        Als buitenlandse bezoeker kun je ook een test inplannen bij testen voor toegang. Of laat met de DCC (de internationale/Europese app waar ook mee gereisd wordt) een groen vinkje zien bij volledige vaccinatie.

        Ben je met een Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) van een ander land naar Nederland gekomen? Je kunt dezelfde QR-code ook gebruiken om naar een evenement te gaan. Dit is meestal als je DCC gebaseerd is op een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs. Je QR-code moet wel voldoen aan de Nederlandse toegangseisen: bijvoorbeeld dat je pas als volledig gevaccineerd wordt beschouwd wanneer ook de bijbehorende “wachttijd” na de vaccinatie voorbij is. Anders verschijnt er een rood scherm bij de entree.

      10. Hoe kan ik als bezoeker uit het buitenland (buiten Europa) een coronatoegangsbewijs verkrijgen?

        Voor bezoekers afkomstig van buiten Europa geldt dat je altijd getest moeten worden via Testen voor Toegang www.testenvoortoegang.nl. Zelfs als je volledig gevaccineerd bent. De testuitslag (QR-code) kan vervolgens ingeladen worden in de CoronaCheck-app.

        Let op! Het DCC is 72 uur geldig en voor toegang moet je 24 uur van tevoren in bezit zijn van een negatieve testuitslag. Heb je een DCC verkregen met een negatieve reistest, dan kan het zijn dat je je als internationale bezoeker opnieuw moet laten testen in Nederland.

      11. Ik ben niet gevaccineerd en wil ook niet testen. Kan ik een concert bezoeken?

        De concertorganisator bepaalt hoe zij de regels van de Rijksoverheid gaan opvolgen bij de entree. Informatie van de Rijksoverheid m.b.t. evenementen per 25 september 2021 is hier te vinden.

        Op dit moment legt de overheid extra maatregelen op aan het organiseren van evenementen. Een van die maatregelen is het coronatoegangsbewijs. Dit bewijs krijg je:

        • Met een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud van een van de Testen voor toegang testlocaties. Momenteel is deze test gratis;
        • Een vaccinatiebewijs;
        • Een herstelbewijs van maximaal 6 maanden oud.

      12. Zit er afstand tussen de zitplaatsen?

        Omdat de evenementen op dit moment aan de hand van testen voor toegang worden gehouden, mag de 1,5 meter in de zaal worden losgelaten. Je zit en staat dus naast andere bezoekers in de zaal. Iedereen heeft bij binnenkomst een geldig corona toegangsbewijs moeten laten zien.

      13. Ik wil graag met een vriend(in) naar een concert, mogen wij naast elkaar zitten zonder 1,5 meter afstand te houden?

        Omdat deze concerten aan de hand van testen voor toegang worden gehouden, mogen we de 1,5 meter in de zaal loslaten. Bezoekers zullen dus naast elkaar zitten en staan.

      14. Zijn mondkapjes in de zaal verplicht?

        Wij houden ons aan de richtlijnen van de Rijksoverheid, dat betekent dat mondkapjes niet meer verplicht zijn in de concertzaal. Mocht je met het openbaar vervoer komen, houd er dan rekening mee dat je hier wel een mondkapje moet dragen.

      15. Mag ik meezingen tijdens het concert?

        Neuriën, hummen, zingen, juichen: het mag weer!

      16. Is de luchtkwaliteit in de zalen veilig?

        Met de geavanceerde ventilatiesystemen in onze concertzaal voldoen wij aan de door de overheid gestelde richtlijnen ten aanzien van ventilatie.

        Voor ons heeft de veiligheid van de bezoekers en medewerkers de hoogste prioriteit. We houden daarom ook de actuele overheidsadviezen met betrekking tot ventilatiesystemen in de gaten en volgen we deze waar nodig op.

      17. Wordt er extra schoongemaakt?

        Ja, naast extra hygiënemaatregelen zijn er ook extra schoonmaakrondes ingepland.

      Algemeen
      1. Wat is de minimale leeftijd om een concert te kunnen bezoeken?

        De artiest bepaalt de minimum leeftijd per concert. Indien er geen minimum leeftijd is aangegeven hanteert de Ziggo Dome een minimum adviesleeftijd van 16 jaar. Indien je nog geen 16 jaar bent, raden wij aan om samen met iemand te gaan die 18 jaar of ouder is. Deze adviesleeftijd is niet bindend. Voor bezoekers onder de 18 jaar die zonder begeleiding een concert bezoeken, ligt de verantwoording bij de ouder(s)/verzorger(s). Bij dance evenementen hebben bezoekers onder de 18 jaar geen toegang.

        Ook adviseren we je om oordopjes te gebruiken tijdens een concert. In de toiletten in Ziggo Dome vind je automaten met oordopjes. Kijk voor meer informatie op de website van I Love My Ears.

      2. Kan ik de zaal in en uit lopen tijdens de show?

        Je kunt vanuit de zaal wel richting de foyer, maar je kunt niet helemaal naar buiten en weer terug naar binnen.

      3. Is het sta-gedeelte ingericht in vakken?

        De inrichting van de zaal is afhankelijk van het evenement dat plaatsvindt. Deze wordt bepaald door de betreffende organiserende partij. Het sta-gedeelte heeft een capaciteit van gemiddeld 7500 staanplaatsen. De capaciteit is uiteraard ook afhankelijk van de indeling van de zaal. 

      4. Hoe laat gaan de deuren open?

        Dit verschilt per concert of evenement. Check voor meer informatie hierover de website van de organisator of de aanvangstijd zoals - onder voorbehoud - aangegeven op deze website.

      5. Wat zijn de huisregels?

        De huisregels kun je hier vinden. 

      6. Mag er gerookt worden in de zaal?

        Nee, in het gebouw mag niet worden gerookt. De security controleert hierop. Bij een enkele overtreding van het rookverbod volgt een waarschuwing, bij herhaalde overtreding kunnen wij besluiten om de betreffende persoon uit het gebouw te verwijderen. 

        Per evenement wordt bekeken of het mogelijk is om buiten te roken. Dit is afhankelijk van de productie en wie de organisator is. Houd er daarom rekening mee dat dit beperkt of niet mogelijk is. Op de dag van het evenement kunnen onze medewerkers jou hierover informeren.

      7. Mag ik een camera mee de zaal in nemen?

        Dat verschilt per evenement. Voor de meeste reguliere avondshows en -concerten geldt dat "gewone huis-tuin- en keukencamera’s" worden toegestaan. Hiermee wordt bedoeld niet-professionele camera’s en camera’s zonder verwisselbare lenzen. Het is echter altijd aan de band zelf of het publiek tijdens het evenement foto’s mag maken. Het kan voorkomen dat op de avond zelf door de organisator besloten wordt dat camera’s niet worden toegelaten. Men zal je hier dan bij de ingang op attenderen en er bestaat dan soms de mogelijkheid om je camera dan bij de security achter te laten en na afloop van het evenement hier weer op te halen. Die mogelijkheid is er echter lang niet altijd. Kijk daarom altijd op de website van de organisator van het desbetreffende evenement om te zien welke regels omtrent camera’s gelden.

      8. Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

        Nee, zelf meegebrachte consumpties worden niet toegestaan. Neem vooraf contact met ons op in het geval van speciale diëten of allergieën.

      9. Is er openbaar vervoer op loopafstand?

        Ja, het is ongeveer tien minuten lopen vanaf station Bijlmer ArenA. Meer informatie over de bereikbaarheid van Ziggo Dome kun je hier vinden.

      10. Tot hoe laat gaat er openbaar vervoer?

        Zie voor actuele aankomst- en vertrektijden de OV planner.

      11. Waar vind ik een plattegrond met stoelnummers?

        Op de website van de ticketverkooporganisatie kun je een plattegrond vinden.

      12. Kan ik gaan zitten waar ik wil?

        Nee, kaarten voor zitplaatsen worden op stoelnummer verkocht. De eerste en de tweede ring hebben een gemiddelde capaciteit van 4681 zitplaatsen. De capaciteit is uiteraard afhankelijk van de indeling van de zaal.

      13. Is er een voorprogramma?

        Indien er een voorprogramma bekend is, geven we dit aan bij het betreffende concert of evenement op deze website. Je kunt ook de website van de organisator checken voor de laatste updates.

      14. Hoe laat is een concert afgelopen?

        Dat verschilt per evenement. Check de website van de organisator van het betreffende evenement. Voor reguliere avondshows en -concerten raden we aan rekening te houden met een maximale eindtijd van ca. 23.00 uur (behoudens uitloop en evt. toegiften). Zodra er meer bekend is over het tijdschema, dan plaatsen wij deze informatie op de betreffende evenementenpagina in onze agenda. Op de avond van het evenement wordt het tijdschema ook gecommuniceerd - voor zover bij ons bekend - op de schermen in het publieksgebied.

      15. Is er een pauze tijdens het evenement?

        Dat verschilt per evenement. Check de website van de organisator of van het betreffende evenement.

        naar de agenda

      16. Organiseren jullie ook meet and greets met de artiest?

        Nee, dat doen wij niet. In enkele gevallen worden ontmoetingen met de artiest georganiseerd door de concert- of evenementorganisator.

      17. Kan ik posters of flyers toegestuurd krijgen?

        Nee, niet via ons. Wij hebben geen posters of flyers van evenementen beschikbaar.

      18. Hoe kan ik op de hoogte blijven van alle Ziggo Dome evenementen?

        Via onze agenda kun je op de hoogte blijven van evenementen die in Ziggo Dome plaats zullen vinden. Daarnaast kun je je ook inschrijven voor onze YourGuide, dit is onze gepersonaliseerde nieuwsbrief die 1 keer per maand via de e-mail verstuurd wordt. Ook kun je het nieuws volgen via social media zoals TwitterFacebook en Instagram.

        naar de agenda

      19. Kan mijn minderjarige zoon/dochter begeleiding op locatie krijgen?

        Nee, voor begeleiding dien je zelf te zorgen.

      20. Kan ik een hotelkamer boeken in het naastgelegen hotel?

        Zeker! Je kunt een of meerdere overnachtingen boeken in het Jaz Amsterdam Hotel. Boek hier je kamer!

      21. Zijn er kluisjes aanwezig?

        Er zijn op de begane grond lockerruimtes aanwezig met kluisjes, die je voor € 2,- kunt gebruiken. De afmeting van een kluisje is 50 x 23,5 x 25,5 cm.

        Buiten de Ziggo Dome, direct boven de ingang, is Lockerpoint ArenAPoort te vinden. Je kunt hier een grote locker huren voor het opbergen van bagage zoals rugtassen, weekendtassen, trolleys, een helm of koffers. De bagagelockers zijn altijd tot 1 uur na het evenement geopend. Bezoek de website van Lockerpoint voor meer informatie over de afmetingen van de lockers en de prijs.

      22. Is er een garderobe en hoeveel kost dit?

        Ja, in de Ziggo Dome zijn vier garderobes waar je gratis jouw jas kan ophangen. Deze zijn te vinden naast de vier service balies. Check de plattegrond voor de precieze locaties.

      23. Kan ik vooraf een hapje eten?

        Jazeker, binnen Ziggo Dome kun je - vanaf dat de deuren open zijn - terecht bij de foodoutlets van La Place voor belegde broodjes en diverse snacks. De eetgelegenheden zijn geopend vanaf het moment dat de deuren van de Ziggo Dome open gaan. 

        Glutenvrij

        In principe bevat het assortiment van La Place glutenvrij eten, maar er wordt gewerkt in een open keuken waar de kans op kruisbesmetting zeer groot is. Mocht het echt van belang zijn om eigen eten mee te nemen, dan kunt u van tevoren het beste contact opnemen met de organisator van het evenement dat u bezoekt.

        Het is helaas niet mogelijk om te reserveren bij La Place. Het betreft immers een foodcourt. Wel zijn er veel zitplaatsen en statafels rondom de foodcourts. 

        Bekijk eetgelegenheden 

      24. Is het gebouw ook toegankelijk voor bezoekers met een lichamelijke beperking?

        Iedereen is welkom in de Ziggo Dome. En daarom vinden wij het belangrijk dat het gebouw voor iedereen toegankelijk is. Meer informatie is te lezen op de 'Toegankelijkheids'-pagina.

        Meer informatie

      25. Waar zijn de toiletten en hoeveel kost dit?

        Op elke verdieping in de Ziggo Dome zijn toiletten te vinden, en op de begane grond zijn twee extra MiVa toiletten. Onze toiletten zijn gratis. Wil je weten waar het dichtstbijzijnde toilet is? Check de plattegrond voor de exacte locaties. 

      26. Kan ik kolven in de Ziggo Dome?

        Kolven in de Ziggo Dome is geen probleem, echter beschikken wij niet over een ruimte die expliciet is ingericht om te kolven. De meest aangewezen en geschikte ruimte om te kolven is de EHBO ruimte. Hier heb je de privacy en de faciliteiten die nodig zijn om te kunnen kolven (elektrisch of handmatig). Vraag gerust aan een service medewerker waar de EHBO ruimte zich exact bevindt. Wanneer je bij binnenkomst aangeeft bij de beveiliging dat je moet kolven gedurende je verblijf, is het geen probleem om een tas met kolfspullen mee te nemen. 

      27. Wat is jullie tassenbeleid?

        Het is tijdens evenementen niet toegestaan om rugtassen en/of weekendtassen mee naar binnen te nemen. Handtassen mogen wel naar binnen, indien zij niet groter zijn dan A4 formaat en niet dikker zijn dan 10 cm. Er kan gefouilleerd worden en tassen worden gecontroleerd. De organisatie doet er alles aan om eventuele wachtrijen tot een minimum te beperken. Wij vragen om tassen thuis te laten en vragen om je begrip en medewerking.

        Buiten de Ziggo Dome, direct boven de ingang, is Lockerpoint ArenAPoort te vinden. Je kunt hier een grote locker huren voor het opbergen van bagage welke niet is toegestaan in de Ziggo Dome. Denk hierbij aan rugtassen, weekendtassen, trolleys, een helm of koffers. De bagagelockers zijn altijd tot 1 uur na het evenement geopend. Bezoek de website van Lockerpoint voor meer informatie over de afmetingen van de lockers en de prijs.

      28. Is er een speciale locatie voor het wegbrengen en ophalen van mindervaliden?

        Mensen met een lichamelijke beperking hebben de mogelijkheid om dicht bij de ingang van de Ziggo Dome afgezet en opgehaald te worden. 

        Op vertoon van een Europese gehandicaptenkaart krijgen auto’s toegang tot De Passage. Indien men niet in het bezit is van een Europese gehandicaptenkaart en toch gebruik wil maken van deze mogelijkheid, neem dan contact op met de Ziggo Dome via info@ziggodome.nl. Tot één werkdag voor het evenement kan een speciaal doorlaatbewijs op kenteken worden aangevraagd, dat toegang verleent tot het gebied. 

        Let op: deze bovenstaande situatie geldt alleen voor reguliere evenementdagen. Indien er meerdere evenementen in het gebied plaatsvinden, kan de situatie rondom de Mindervaliden Wegbreng & Ophaalplaats wijzigen. 

        Routebeschrijving  

        • Volg de borden ‘P-Bus’ en sla vanaf de Holterbergweg af, naar De Passage. 
        • Je mag dan rijden tot over de witte brug van De Passage. Na de witte brug, op de Loper tussen De Passage en de Holterbergweg, kunnen de bezoekers uitstappen. Vanaf hier is de afstand tot de ingang van de Ziggo Dome nog maar 100 meter. 
        • Auto’s mogen hier niet parkeren en dienen, indien gewenst, gebruik te maken van de reguliere parkeerplaatsen. 

        Ophalen

        Het ophalen verloopt via dezelfde route, waarbij de auto’s de mogelijkheid krijgen om tijdelijk te parkeren op de Loper tussen De Passage en de Holterbergweg. Men kan vanaf een half uur voor einde van het evenement weer toegang krijgen tot het desbetreffende gebied. 

         

      29. Is er gehoorbescherming verkrijgbaar in de Ziggo Dome

        Bij alle service balies is er gehoorbescherming van Alpine Hearing Protection verkrijgbaar voor volwassenen en kinderen. De Alpine PartyPlug oordoppen hebben speciale muziekfilters. Zo hoor je de muziek en gesprekken nog altijd super goed én bescherm je tegelijkertijd je gehoor. Daarnaast heb je de keuze uit Alpine PartyPlug Pro Natural oordoppen. Door de speciale vlakke dempingsfilters, beleef je de muziek zeer natuurgetrouw. Voor de kleine muziekliefhebbers van 3 tot 12 jaar zijn er Alpine Pluggies Kids filteroordoppen die het kwetsbare kindergehoor goed beschermen met een extra hoge demping. Alle Alpine oordoppen zijn gemaakt van zeer zacht hypoallergeen materiaal en gaan meer dan 100 keer mee! Ook de Alpine Muffy oorkappen voor kinderen vanaf 2 jaar gaan jaren mee door de zachte verstelbare hoofdband. Zo kun je ook na het evenement in de Ziggo Dome nog volop gebruikmaken van de Alpine producten! Bij de toiletten hangen ook automaten met Alpine schuimoordoppen.

         

      30. Het concert waar ik heen zou gaan is verplaatst i.v.m. maatregelen rondom het Coronavirus; blijft mijn ticket geldig?

        Het kabinet heeft op 23 maart 2020 naar aanleiding van het gehouden crisisoverleg een aantal aanvullende maatregelen genomen om de verspreiding van het Coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Meer informatie over het coronavirus en de aanvullend genomen maatregelen is hier te vinden.

        Ziggo Dome is momenteel in nauw overleg met organisatoren en lokale overheid om te bekijken welke geplande evenementen door de genomen maatregelen verplaatst of geannuleerd moeten worden. Op dit moment ziet het er naar uit dat de meerderheid van de evenementen die in deze periode zouden plaatsvinden verplaatst zullen worden naar een nieuwe datum. De Ziggo Dome is als zaalverhuurder niet de partij die bepaalt of gekochte tickets automatisch geldig blijven voor een eventuele nieuwe datum. 

        Wij raden alle kaartkopers aan om de website van de organiserende partij in de gaten te houden. Op onze website staat op elke evenementpagina vermeld wie de organiserende partij is. Deze is te vinden onderaan in het vakje waar ook de toegangsprijzen staan vermeld.

        Daarnaast zullen alle kaartkopers via de desbetreffende ticketingpartij op de hoogte worden gebracht wanneer er nieuws is. Ook voor het evt. retourneren van tickets dient de bezoeker zich te richten tot de organiserende partij of de ticketingpartner waar de tickets gekocht zijn.

      Consumptiemunten

      Alle informatie omtrent betalen vind je de 'betalen' pagina.



      Tickets
      1. Wat is een veilig kaartverkoopadres?

        Op onze website kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement. Klik hier op, en je zult meer informatie over de officiële kaartverkooppunten vinden. Een overzicht van betrouwbare kaartverkoopadressen vind je op de website ‘weet waar je koopt’.
        Let op: per evenement is er altijd maar 1 officieel verkooppunt.

      2. Kan ik ook kaarten in een winkel kopen?

        Dat verschilt per evenement. Op onze website kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement. Klik hier op, en je zult meer informatie over de officiële kaartverkooppunten vinden.

        Een overzicht van betrouwbare kaartverkoopadressen vind je op de website ‘weet waar je koopt’.

      3. Verkopen jullie ook kaarten aan de deur?

        Dat verschilt per evenement. In enkele gevallen kun je de laatste kaarten kopen bij het Ticket Office. Het Ticket Office is te vinden aan de linker kant van het voorplein, check de plattegrond voor de precieze locatie. Dit is echter alleen mogelijk wanneer het evenement niet is uitverkocht. De organisator van het evenement kan ervoor kiezen om de laatst beschikbare kaarten in het Ticket Office te verkopen. Kaartverkoop vindt dan enkel plaats op de dag van het evenement zelf vanaf ca. anderhalf uur voordat de deuren openen (deze tijd staat vermeld bij het betreffende evenement in onze agenda onder ‘Zaal open’).

      4. Hoe kan ik zien of mijn kaart origineel en dus geldig is?

        Het is aan kaarten niet te zien of ze geldig zijn. Ze kunnen het juiste logo dragen en voorzien zijn van allerlei veiligheidskenmerken, maar toch ongeldig zijn.

        Een van de officiële bedrijven die kaarten verkoopt is Ticketmaster. Ticketmaster kan de echtheid van kaarten die je bij andere partijen (zwarthandelaren, particulieren) koopt niet garanderen. Ticketmaster adviseert om je tickets uitsluitend via de erkende verkoopkanalen te kopen: www.ticketmaster.nl, de grotere VVV’s, de bekende voorverkoopadressen of via 0900-3001250 (45cpm).

      5. Hoe weet ik wanneer de voorverkoop begint?

        Indien de voorverkoop nog niet is gestart, vermelden we bij het concert of evenement op onze website de datum waarop de voorverkoop zal starten. Ook op de website van de concert- of evenementorganisator kun je de voorverkoopdatum vinden.

      6. Kan ik online kaarten kopen voor een rolstoelplek?

        Ja, afhankelijk van de organisator kun je in de meeste gevallen kaarten kopen voor een rolstoelplek. Bij het bestellen van tickets kun je dit aangeven, en daarmee een plaats op het invalidenplatform reserveren.

      7. Jullie verwijzen voor tickets soms naar Live Nation, maar vervolgens kom ik terecht bij Ticketmaster. Is dit veilig?

        Ja. De kaartverkoop van Live Nation evenementen verloopt via het systeem van Ticketmaster.

      8. Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

        Neem contact op met de kaartverkooporganisatie bij wie je je kaarten hebt gekocht.

      Zaal en akoestiek
      1. Hoe komt goed geluid tot stand?

        Verschillende elementen bepalen het geluid:

        • de akoestiek van de concertzaal
        • de geluidsinstallatie
        • de stem van de artiest(en)
        • de geluidstechnici


        Met de akoestiek in Ziggo Dome is vanaf het begin rekening gehouden. Tijdens de bouw zijn van plafond tot tribune, van stoelen tot wanden speciale voorzieningen getroffen om een uitstekende akoestiek te realiseren.

        Op de overige elementen heeft Ziggo Dome geen invloed. De geluidsinstallatie varieert in merk en grootte per concert: deze wordt door de (crew van) de artiest of band meegebracht en in elke tourlocatie gebruikt. Ook de geluidstechnicus, die verantwoordelijk is voor de sterkte en afstemming van alle door de artiest of band geproduceerde geluiden, toert mee met de artiest of de band. Voor de artiest(en) is het van belang om de microfoons en andere apparatuur op het podium goed te hanteren. Wanneer al deze elementen kloppen, is er sprake van goed geluid.

      2. Hoe hard staat het geluid?

        De Ziggo Dome verricht metingen aan de geluidsniveaus tijdens evenementen en hanteert hiervoor de uitgangspunten van het Convenant preventie gehoorschade muzieksector.

      3. Hoe hoog is het podium in Ziggo Dome?

        Ziggo Dome werkt niet met een vaste podiumopstelling, dit wordt door de artiest bepaald. Ziggo Dome adviseert altijd een podiumhoogte van 2 meter (bij een evenement waarbij het publiek op de zaalvloer staat) om de zichtlijnen te optimaliseren, maar de uiteindelijke beslissing is aan de organisator van het concert of evenement.

      4. Waarom hangen er wel/geen videoschermen?

        Het is mogelijk om in Ziggo Dome videoschermen op te hangen. Artiesten en bands bepalen zelf of dit gewenst is; die keuze ligt bij de artiest en het management van de artiest.

      5. Wie bepaalt de zichtlijnen?

        De zichtlijnen worden door een organisator van een concert of evenement bepaald, niet door Ziggo Dome. Op basis hiervan organiseert een organisator de kaartverkoop.

      Niet gevonden wat je zoekt?

      Neem contact op via de website of op een van onze social kanalen.

      Informatie